tiistai 20. joulukuuta 2016

Markkinointiviestintä orientaatio

Pakkaus



Valitsin nämä pakkaukset, koska ne ovat tyylikkäät ja omaa silmää mielyttävät.
Pakkaukset herätti minussa hienouden sekä selkeyden tunteen. Pakkaukset vaikuttavat laadukkailta ja ne ovat ulkomuodoltaan todella kauniit.
Mielestäni tekijä pyrkii juurikin tyylikkyyteen, ja klassiseen vaikutelmaan.

Pakkaus on suunnattu mielestäni kodin sisustusta rakastaville miehille sekä naisille.

Pakkauksen ostaisi töissä käyvä perheellinen nainen nimeltä Niina, jolle kodin sisustus on todella tärkeää pienillä yksityiskohdilla. Niina on naimisissa ja tekee lähihoitajan töitä, eli on päivittäin ihmisten parissa.


Graafinen ilme

    


Valitsin nämä kuvat koska niissä on käytetty kivoja värejä, jotka miellyttää minua.

Ensimmäisessä kuvassa värit ovat hieman ristiriidassa keskenään, mutta juuri siksi se on kiva
Toisessa kuvassa on käytetty pastellin sävyjä ja ne tekee siitä hienon.
Tämmöiset on suunnattu lapsiperheille, koska värit herättävät lapsen huomion.
 
Tuotteita ostaa perheenäiti Pirjo, hän on yksinhuoltaja äiti, eikä käy töissä. 

Ulkomainonta




Valitsin kuvista ensimmäisen koska se on hauska ja hyvin toteutettu, toisen kuvan valitsin siksi koska se herättää ikäviä ajatuksia.

Ensimmäinen kuva on suunnattu Kaikille jotka kesällä käy rannalla kuumana kesäpäivänä, kun kuvaa katsoo tulee itsellekkin jo jano. 

Toinen kuva on suunnattu kaikillle tupakoitsijoille, ja luultavasti kaikissa tupakoitsijoissa tuhkakuppi herättää edes jotain ajatuksia. yksi sen käyttäjistä on pertti 57v, polttanut tupakkaa 30 vuotta, käy töissä rakennustyömailla, ja hänellä on 2 aikuista lasta, vaimon kanssa naimissa, hän polttaa myös.

Mainos 




Valitsin nämäkuvat koska molemmissa viesti on yhtä selkeä.

Ensimmäisessä kuvastetaan Chili ketchupin tulisuuttaa siten että kädessä pidetään patalappua, kuva on hauska ja värit huomiota herättävät!

Toisessa kuvassa kerrotaan selkeästi, että kevät on tulossa siksi voit siirtyä jo lyhyempiin ja ohuempiin vaatteisiin, siksi kuvassa oleva sillakangas on purkaantumassa. Mainos on selkeästi osoitettu naisille koska kuvassakin on nainen.

perheen isä Marko, 42v huomaa ketchup mainoksen ollessaan hultoasemalla kahvitauolla, hän on siis rekkakuski.

Helena 18v huomaa Kevään ensimmäisimpiä mainoksia ollessaan liikkeellä keskustassa, helena on opiskelija ja asuu vanhempiensa kanssa.


























torstai 17. marraskuuta 2016

Oman putiikin suunnittelu

Putiikkini nimi on For him ja se myy miesten pukuja ja juhlakenkiä. Kohderyhmä on kaiken ikäiset pojat sekä miehet. Asiakkaat saan viihtymään myymäälässä ammattitaitoisella asiakaspalvelulla, hyvällä musiikilla ja viihtyisällä sisustuksella.

Putiikissani on erinomainen valaistus. Kirkkaimmat valot ovat kohdistettu mallinukkeihin joilla on päällä myymälän uusimmat pukumallistot (kauluspaidat, kravaatit, puvut, kengät jne).

Käytän myymälässä sekalaista, mutta uutta musiikkia. Musiikki kuuluu hiljaisesti, mutta silti niin, että asiakas kuulee sen etsiessään itselleen mieluista vaatetusta.

Myymäläni värimaailma on vaalean harmaa ja musta, vaaterekit ja hyllyköt voivat olla mustia, harmaita tai valkoisia. Itse hyllyköt ovat tyylikkäitä ja sopivan korkuisia, jotta tuotteet tulevat hyvin esille ja niitä on helppo katsella. Puvut olen sijoittanut seinille oleviin telineisiin/vaaterekkeihin niin että asiakas näkee puvun (esim takin) kokonaisuudessaan ilman, että sitä pitäisi ottaa seinältä alas.

Putiikin arvot ja identiteetti on nykyaikaisuus ja arvokkuus.

https://fi.pinterest.com/jasminnyknen/visu-ideat/

Linkistä löytyy minun ideoitani. Naisten päällä olevat puvut kuvaavat myyjien pukuja. Sivulta huomaa hieman värimaailmaa ja sivulta saa tyylikkään vaikutelman.


Oman putiikin suunnittelu

Putiikkini nimi on For him ja se myy miesten pukuja ja juhlakenkiä. Kohderyhmä on kaiken ikäiset pojat sekä miehet. Asiakkaat saan viihtymään myymäälässä ammattitaitoisella asiakaspalvelulla, hyvällä musiikilla ja viihtyisällä sisustuksella.

Putiikissani on erinomainen valaistus. Kirkkaimmat valot ovat kohdistettu mallinukkeihin joilla on päällä myymälän uusimmat pukumallistot (kauluspaidat, kravaatit, puvut, kengät jne).

Käytän myymälässä sekalaista, mutta uutta musiikkia. Musiikki kuuluu hiljaisesti, mutta silti niin, että asiakas kuulee sen etsiessään itselleen mieluista vaatetusta.

Myymäläni värimaailma on vaalean harmaa ja musta, vaaterekit ja hyllyköt voivat olla mustia, harmaita tai valkoisia. Itse hyllyköt ovat tyylikkäitä ja sopivan korkuisia, jotta tuotteet tulevat hyvin esille ja niitä on helppo katsella. Puvut olen sijoittanut seinille oleviin telineisiin/vaaterekkeihin niin että asiakas näkee puvun (esim takin) kokonaisuudessaan ilman, että sitä pitäisi ottaa seinältä alas.

Putiikin arvot ja identiteetti on nykyaikaisuus ja arvokkuus.

https://fi.pinterest.com/jasminnyknen/visu-ideat/

Linkistä löytyy minun ideoitani. Naisten päällä olevat puvut kuvaavat myyjien pukuja. Sivulta huomaa hieman värimaailmaa ja sivulta saa tyylikkään vaikutelman.


Minun verkkokauppani

myyn miesten pukuja ja juhlakenkiä.

Myyn kaupassani noin 30-60 vuotiaille liikemiehille, asiakas on menestynyt ja käy usein erilaisissa kokouksissa ja liikematkoilla, jossa tarvitsee käyttää pukua.



Minun verkkokauppani

myyn miesten pukuja ja juhlakenkiä.

Myyn kaupassani noin 30-60 vuotiaille liikemiehille, asiakas on menestynyt ja käy usein erilaisissa kokouksissa ja liikematkoilla, jossa tarvitsee käyttää pukua.

Tuoteryhmät: Kauluspaidat, kengät, puvut, asusteet ja housut



Orientaatio