keskiviikko 6. huhtikuuta 2016

OEH-analyysi Kokkonen

Asiakas ryhmiä on useita ja yksi niistä on vanhempi väestö. Vanhemmat ihmiset liikkui kaupassa useimmiten heti aamusta. Useimmille tuote oli jo ennestään tuttu ja osasivatkin jo ilman maistiaistakin kertoa mille tuote maistuu.

FAQ:
Vieläkö toimii samalla paikalla? Vastaus: Kyllä, siellä kangaslammilla leipomo pyörii.
Leivotaanko nämä vieläkin tuoreena aina? Kyllä tehdään itse aina aamulla/yöllä.
Tehdäänkö riihiruisleipä oikeassa riihessä? Ei, leivät tehdään juureen.
Voiko pakastaa, meneekö huonoksi? Voi tottakai pakastaa.
Miksi ei sihtiruisleipää viipaloida valmiiksi, vaikka muissa on mahdollisuus? Vielä ei leikata, mutta varmaan joku päivä ruvetaan tekemään viipaleita.

Lapsiperheet tulivat usein kauppoihin noin kello 12 jälkeen. yleensä vanhemmat maistattivat leipää lapsille ja kysyivät mahtoiko se olla hyvää, jos lapsi pitää leivästä päätyi se miltei jokakerta ostoskoriin.

FAQ: Onko gluteeniton/laktoositon? Ei ole ikävä kyllä gluteeniton, ruisleivät ovat laktoosittomia mutta erikoisrieska ei ole.
Onko suomalaisia jauhoja? On ihan täältä kotimaisia jauhoja.
Lisäaineita? Ei käytetä.

Kolmas oli nuoret aikuiset jotka vain pikaisesti käveli esittelypisteen ohi napaten mukaansa maistiaisen. Jotkut saattoivat myös ottaa mukaansa leivän jos tiesivät miltä se maistuu. Nuoret eivät jääneet kyselemään tuotteesta mitään.

 Kysymyksiin vastaillessa emme käyttäneet muuta tiedonhakua kuin merjan suusta kuullut vastaukset. Kysymykset olivat miltei joka kerta samat ja ne tulivat kyllä tutuiksi.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti