Emme olleet kahtena ensimmäisenä päivänä tehneet tavoitteita, sillä
olimme esittelemässä tuotteita ennen muuta ryhmää ja emme tienneet vielä
miten ne tavoitteet tehdään.
Kolmannella kerralla 15.4. tavoitteenamme oli saada Tokmannilla ainakin
50 kontaktia, mikä meni liian ylös tavoitteena. Saimme kuitenkin noin 40
kontaktia ja möimme paljon leipiä. Päivä ei epäonnistunut, mutta emme
olleet ennen olleet Tokmannilla, joka on pienempi kauppa kuin
K-Citymarket tai Prisma.
Luulen kontaktien vähäisyyden johtuneen pienemmästä kaupasta sekä erilaisesta asiakasryhmästä.
Neljännellä kerralla olimme vappua edeltävänä perjantaina päivä oli niin
vilkas, etten kunnolla ehtinyt edes laskea kontakteja. Saimme niitä
kuitenkin luultavasti yli 50, eli sen päivän tavoitteet ylittyivät
reilusti. Tavoitteenamme oli saada vähintään 35 kontaktia ja myydä taas
paljon leipiä..
Seuraavaksi olimme jälleen Tokmannilla ja tavoitteenamme oli saada 40
kontaktia, ja niitä tulikin noin 45. Kontaktien määrä oli erittäin positiivinen verrattuna Tokmannin kontakteihin.
Kuudennella kerralla olimme K-Citymarketilla ja päivä oli yllättävän
hiljainen. Tosin esittelypäivä oli keskiviikko, joten luulen
hiljaisuuden johtuneen juurikin siitä. Saimme n. 35 kontaktia ja leipiä
meni yllättävän vähän.
Tavoitteemme olivat silloin hieman liian korkeat.
Viimeisellä kerralla leipäesittelyssä olimme Prismalla, ja kontakteja tuli 40, juuri tavoitteideni mukaan.
Pidämme vielä kaksi päivää koululla, teen niistä seurannan myöhemmin.
Tavoitteiden mittaamista olisin voinut kehittää, jos olisin ehtinyt
ottaa aikaisemminkin tarkat tavoitteet ja kontaktien määrät sekä myös
myydyt leivät. Seuranta oli hieman haasteellista, koska kontakteja kävi useampia kerralla eikä siinä voinut keskittyä kontaktien tarkkaan lukumäärään kun piti asiakkaidenkin kanssa keskustella.
Olisin mielelläni tehnyt esittelyjä enemmänkin, koska olisin voinut oppia esittelystä vielä lisää ja esittelyjä olisi saanut olla useamman kerran samalla viikolla, koska mielestäni esittelypäivien väli oli liian pitkä.
Viimeisellä kerralla leipäesittelyssä olimme Prismalla, ja kontakteja tuli 40, juuri tavotteidemme mukaan.
Ensimmäinen koululla esittely tapahtui mangustin sisällä, sillä pidimme
samalla myymälää auki. Esittelimme Bonaquan Appelsiini-Mango
kivennäismehua, ja saimme 11 kontaktia. Tavoitteet olivat vähintään 15 kontaktia.
Toinen esittely koululla meni paremmin, esittelimmi Hartwall Jaffan
aurinkohedelmä limpparia, ja saimme 18 kontaktia. Ylittyi siis se 15
kontaktin tavoite. Monet kävivät myös useammin maistelemassa, mikä oli
mukavaa. Luulemme useamman kontaktin johtuvan siitä, että olimme aulassa
emmekä mangustin sisällä.
Tehtävä tehty yhdessä Riikan kanssa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti