keskiviikko 25. toukokuuta 2016

Seuranta

Emme olleet kahtena ensimmäisenä päivänä tehneet tavoitteita, sillä olimme esittelemässä tuotteita ennen muuta ryhmää ja emme tienneet vielä miten ne tavoitteet tehdään.

Kolmannella kerralla 15.4. tavoitteenamme oli saada Tokmannilla ainakin 50 kontaktia, mikä meni liian ylös tavoitteena. Saimme kuitenkin noin 40 kontaktia ja möimme paljon leipiä. Päivä ei epäonnistunut, mutta emme olleet ennen olleet Tokmannilla, joka on pienempi kauppa kuin K-Citymarket tai Prisma.

Luulen kontaktien vähäisyyden johtuneen pienemmästä kaupasta sekä erilaisesta asiakasryhmästä.

Neljännellä kerralla olimme vappua edeltävänä perjantaina päivä oli niin vilkas, etten kunnolla ehtinyt edes laskea kontakteja. Saimme niitä kuitenkin luultavasti yli 50, eli sen päivän tavoitteet ylittyivät reilusti. Tavoitteenamme oli saada vähintään 35 kontaktia ja myydä taas paljon leipiä..

Seuraavaksi olimme jälleen Tokmannilla ja tavoitteenamme oli saada 40 kontaktia, ja niitä tulikin noin 45. Kontaktien määrä oli erittäin positiivinen verrattuna Tokmannin kontakteihin.

Kuudennella kerralla olimme K-Citymarketilla ja päivä oli yllättävän hiljainen. Tosin esittelypäivä oli keskiviikko, joten luulen hiljaisuuden johtuneen juurikin siitä. Saimme n. 35 kontaktia ja leipiä meni yllättävän vähän.
 Tavoitteemme olivat silloin hieman liian korkeat.

Viimeisellä kerralla leipäesittelyssä olimme Prismalla, ja kontakteja tuli 40, juuri tavoitteideni mukaan.

Pidämme vielä kaksi päivää koululla, teen niistä seurannan myöhemmin.

Tavoitteiden mittaamista olisin voinut kehittää, jos olisin ehtinyt ottaa aikaisemminkin tarkat tavoitteet ja kontaktien määrät sekä myös myydyt leivät. Seuranta oli hieman haasteellista, koska kontakteja kävi useampia kerralla eikä siinä voinut keskittyä kontaktien tarkkaan lukumäärään kun piti asiakkaidenkin kanssa keskustella.


Olisin mielelläni tehnyt esittelyjä enemmänkin, koska olisin voinut oppia esittelystä vielä lisää ja esittelyjä olisi saanut olla useamman kerran samalla viikolla, koska mielestäni esittelypäivien väli oli liian pitkä.

Viimeisellä kerralla leipäesittelyssä olimme Prismalla, ja kontakteja tuli 40, juuri tavotteidemme mukaan.

Ensimmäinen koululla esittely tapahtui mangustin sisällä, sillä pidimme samalla myymälää auki. Esittelimme Bonaquan Appelsiini-Mango kivennäismehua, ja saimme 11 kontaktia. Tavoitteet olivat vähintään 15 kontaktia.

Toinen esittely koululla meni paremmin, esittelimmi Hartwall Jaffan aurinkohedelmä limpparia, ja saimme 18 kontaktia. Ylittyi siis se 15 kontaktin tavoite. Monet kävivät myös useammin maistelemassa, mikä oli mukavaa. Luulemme useamman kontaktin johtuvan siitä, että olimme aulassa emmekä mangustin sisällä.

Tehtävä tehty yhdessä Riikan kanssa.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti